torsdag 23 oktober 2014

Veckobrev v 43

Studie- och yrkesvägledaren Kjell Perssons besök i måndags var bra. Han pratade om framtidsdrömmar och funderingar i ca en och en halv timme. Det blev många frågor om utbildningar och yrken. Jag tror att det satte fart på tankarna hos en hel del.

I dag fredag avslutar vi de delar av hemkunskapen vi gjort i klassrummet med ett litet prov på begrepp vi använt och diskuterat. Det är inte något man läst på inför.

Höstlov nästa vecka! Studiedagar för personalen.

I SO kommer vi efter lovet att arbeta med historia (Vasatiden – redan börjat) och religionskunskap (hinduism). I NO kommer vi att jobba med kemi, med ämnen omkring oss. Vi kommer att ta upp:
atomer och molekyler, grundämnen och kemiska föreningar, kolets kretslopp i naturen, framställning och användning av metaller och återvinning av råvaror. (Att förstå, kunna förklara och korrekt använda sig av dessa begrepp är alltså arbetets mål.)

Måndagen efter lovet är jag ledig. Ola vikarierar.

Jag skickar hem schema på tider för utvecklingssamtal i dag. De som inte lämnat in önskemål har jag placerat på lediga tider. Jag har också publicerat det här på bloggen under detta veckobrev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar