torsdag 16 oktober 2014

Veckobrev v. 42

Mycket den här veckan...

På måndag kommer Studie och YrkesVägledare (SYV) Kjell Persson på besök. Han skickade följande text till mig tidigare i höst:
Syfte.Att ge eleverna en positiv framtidstro. Ge näring åt de framtidstankar som en del elever redan har och föda tankar hos dem som ännu inga har. Skapa funderingar kring det faktum att vi alla till mycket stor del skapar vår egen framtid. Få eleverna att förstå/hålla med mig om att saker som kön, social och kulturell tillhörighet inte ska få påverka mitt val av framtid. Försöka få alla att tro på  att nå’nstans därute, därborta i framtiden finns jobbet för mig.
Jag tänker också ta upp en del mer formella, men ack så viktiga saker, som betyg, vikten av språk, högstadiet och livet efter högstadiet.
När eleverna sedan börjar högstadiet vet studie- och yrkesvägledarna där att alla elever, oavsett vilken skola de kommer ifrån, har haft samma lektioner med mig (i stort sett J). Jag kommer naturligtvis att delge dem vad vi har jobbat med.
I dag fredag skickar jag hem en inbjudan till utvecklingssamtal med möjlighet att välja tider. Viktigt att ni fyller i alla tider ni kan. Om någon inte lämnat önskemål tisdag nästa vecka antar jag att alla tider går bra. Sist i det här veckobrevet lägger jag texten från inbjudan om den skulle försvinna på vägen.

I dag ávslutas läsprojektet och alla redovisningar lämnas in. På onsdag nästa vecka har vi en gemensam avrundning. Då dras vinsterna i lotteriet bland alla som lämnat in en fullständigt ifylld läsjournal.

På tisdag och onsdag är jag borta på en utbildning. Ola vikarierar (och tar emot utvecklingssamtalspappren).

Höstens invasion av huvudlöss är här. Som vanligt, kolla era barn, undvik att eleverna byter mössor med varandra osv.
_______________________________________________________

Utvecklingssamtal
Dags att komma igång med höstens utvecklingssamtal. Fyll i alla tider ni kan, lämna tillbaks senast tisdag 21/10 så hinner jag få ut ett schema innan höstlovet.
Arne

Tider:
Fre   7/11       13.30 – 14.30   ___

Mån   10/11   15 – 16             ___
Ons    12/11  15 – 16             ___
Tor     13/11  13.30 – 14.30   ___
Fre     14/11   13.30 – 14.30   ___

Tis     18/11   17 – 19             ___
Ons    19/11  15 – 16             ___
Tor     20/11  13.30 – 14.30   ___
Fre     21/11   13.30 – 14.30   ___

Mån   24/11   15 – 17             ___
Tis     25/11   17 – 19             ___
Ons    26/11  15 – 16             ___
Tors   27/11   13.30 – 14.30   ___

Fre     28/11   13.30 – 14.30   ___    

Namn:__________________________         


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar