torsdag 10 oktober 2013

Veckobrev v. 41

Sventorps skolas rektor har sagt upp sig och bytt jobb. Fram till att en ny rektor finns på plats där kommer Anita att ansvara för bägge skolorna med förskolor och fritidshem. Hon har därför bett en person på varje enhet att fungera som en extra ledningsperson under den tiden för att avlasta henne. På Värsås skola blir det jag. Det betyder att jag inte kommer att vara i klassen på tisdagar då jag ska jobba med andra uppgifter. Eiwor kommer att ta klassen på tisdagarna, även efter att hon officiellt går i pension vecka 44. Ny rektor ska vara på plats i Sventorp 1 december.

I går fick eleverna tillbaks det ganska omfattande eng-provet. Det var många bra resultat. Medianen blev 129 av 157 vilket är bra. Be era barn visa provet om ni inte redan sett det så får ni en uppfattning om vad vi jobbat med.

I dag skrev de om den medeltida staden. Alla skrev koncentrerat och verkade ha mycket att berätta.

Förslagen på tider till utvecklingssamtal kom en dag för sent eftersom jag var upptagen med ledningsuppgifter i tisdags. Trots det har jag fått in nästan alla önskemål i dag. Schemat kommer här på bloggen senare i dag. Jag kommer också att skicka hem det på papper i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar