torsdag 20 september 2012

Veckobrev v. 38

Tack för ett trevligt föräldramöte!
För er som inte var där: jag berättade bl.a. om hur vi jobbar med matte, om läxdagarna som även funnits med här på bloggen, om mina tankar kring att använda den här bloggen som kommunikationskanal (och därmed undvika att eleverna får bära ansvaret som informationsbärare).
Vi bestämde även att göra en badutflykt till Skövdebadet den 14/11 med studiebesök och lunch på Helenaskolan. Jag berättade om min tanke att höstens utvecklingssamtal blir hemma hos eleverna men att man även kan välja att ta det i skolan. Jag kommer att skicka hem förslag på tider där man väljer de som passar.
Det har till skolan kommit en inbjudan till Klass-innebandy söndagen 11/11, alltså en fritidsaktivitet. Om någon förälder är intresserad av att ansvara för detta så kontakta mig så skickar jag över all information. Sista anmälningsdag är 14/10.
Nästa vecka är det studiedag på torsdag 27:e och eleverna är lediga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar