torsdag 30 augusti 2012

Veckobrev v. 35

En vecka till in på terminen och nu har vi kommit igång med alla ämnen. Jag hoppas de fasta läxdagarna gått fram (finns i förra veckobrevet).

På tisdag nästa vecka är jag på en skolverkskonferans i Göteborg om betyg och bedömning. Eiwor och Mjova kommer att vara i klassen, kända ansikten alltså.

På onsdagen har vi en fotbollsturnering som tar större delen av dagen. Vanliga tider. Ingen matsäck behövs, Kerstin i köket och jag kommer att grilla hamburgare till ca 160 personer.

På torsdagen är det dags för klassfotografering.

I matte håller vi just nu på med grundläggande taluppfattning. Målen för det arbetet är att kunna:
  • läsa och skriva talområdet 0-10 000
  • förstå vårt talsystem, positionssystemet
  • ordna tal efter storlek
  • använda tallinjer
  • udda och jämna tal
I SO har vi arbetat med trafikkunskap med inrikning på regler för cykling. Vi har bl.a. varit inne på trafikregler, vägmärken och vad som krävs av en laglig cykel. Vi kommer att börja på ett tema om Ängen, naturkunskap, innan alla sommarblommor är borta.

Lite mer om den här bloggen; man kan, om man vill, skicka kommentarer.
Gör i så fall så här:
Klicka på ordet kommentarer under inlägget.
Välj Profil  Namn/Webbadress (det räcker med namn).
Skriv kommentaren i textfältet. Klicka på Publicera.
Då går ett meddelande till min mail att en kommentar väntar. Jag läser och om den är av allmänt intresse publicerar jag den och svarar om det är aktuellt.
Den kan sen läsas av alla genom att klicka på kommentar-länken under inlägget

Anonyma kommentarer raderas olästa. Bloggen är ju offentlig och bloggvärlden full av troll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar