torsdag 19 februari 2015

Veckobrev v. 8

Som jag skrev i måndags (om man inte sett det) så har vi påbörjat ett nytt läsprojekt, se förra uppdateringen.

I dag skickar jag hem en inbjudan till alla föräldrar om en föreläsning på temat att vara förälder till en tonåring. Föreläsningen är den 17 mars, anmälan till mig senast nästa fredag.

Tisdagen 3/3 är det skolråd i personalrummet kl. 18.00. Inbjudan går ut till klassrepresentanterna, andra intresserade är välkomna. Dagordning: uppföljning matfrågor, uppföljning trafikmiljö, övriga frågor.

På torsdag nästa vecka är vi med på en volleybollsturnering i Helenaskolans gy-sal. Matcherna pågår 8.30-14.00. Eftersom vi kommer att vara tillbaks på skolan efter att skolbussarna gått (ca 14.20) hoppas jag det är möjligt att ordna så att skolskjutseleverna kommer hem på annat sätt. Jag har pratat med klassen om detta för ett par veckor sedan. Om någon har svårt att lösa det, kontakta mig. Vi kan inte få någon skolmat den dagen så det är bra om alla kan ta med matsäck.

På onsdag nästa vecka planerar jag att jobba med rättning av Nationella proven i svenska. Om det går kommer jag inte att vara i klassen den dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar