fredag 12 december 2014

Veckobrev v. 50

I dag, fredag, ska betygen vara inskrivna i kommunens elektroniska betygskatalog. Nästa vecka kommer jag att sätta mig med var och en och berätta vilka betyg de får i mina ämnen. Det ger möjlighet att prata om varför jag satt ett visst betyg, vad som behöver förbättras om man vill försöka höja betyget eller om betyget ligger mest nära ett betyg över eller under det man fått. Det ger också eleverna chans att ställa egna frågor. Detta är frivilligt. Om man hellre vill vänta och få sina betyg på avslutningsdagen så gör vi så.

Vad gäller omdömen i B-språk, som man ju inte får betyg i, så har jag pratat med rektor och språklärare på Eriksdal. Tydligen gör de klart sina omdömen lite senare eftersom de har utvecklingssamtal där i början av vårterminen. Vi får se om det blir jag eller språklärarna som förmedlar de omdömena.

Jag var inte med i onsdags när Eriksdalsskolans Petra Björk och Lasse Erlandsson var och informerade i klassen (budgetmöte med lokal samverkansgrupp) men eleverna sa att det varit intressant och att de lärt sig ett och annat nytt.

I veckan hade vi ett oannonserat test i kemi för att se vad som förståtts av det vi arbetat med på senaste tid. Jag skickar hem det för påseende, behöver inte skickas tillbaks. Maxresultat 32 p, bästa 29, median 21.

Nästa vecka kommer vi att titta på film på torsdagen. Det är OK att ta med rimliga mått av godis för eget bruk. Ni avgör vad som är rimligt – vi ska äta skollunch som vanligt.


Avslutningen är i kyrkan på fredagen kl 12.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar