torsdag 10 april 2014

Veckobrev v. 15

På fredag är det Talangjakten i gy-salen kl 12.00. Tyvärr kommer jag inte att se det eftersom jag är ledig och befinner mig i London då. Men jag har sett Pontus, Emil och Erik framföra "My heart will go on" på vår egen uttagning i klassen. Ebba kommer också att vara pausnummer på fredag.

Veckan efter påsk kommer vi alltså att börja en ny läsperiod. Den sträcker sig över veckorna 17 - 19. Eleverna läser minst 15 min per dag, inget skrivande denna gång. De får hem ett almanacksblad första dagen 22/4. På det skriver man upp hur många sidor man läst och ni skriver en signatur. Redovisas fredag 25:e, onsdag 30:e och slutredovisas fredag 9 maj. Hoppas ni kan hjälpa till med detta.

Nu när Rebecka blivit mer varm i kläderna kommer hon att ha fler lektioner veckorna efter påsk. Hon kommer bl a att ta över alla eng-lektioner och ha en serie svenska-lektioner om skrivande.

I dag skickar jag hem schema för utvecklingssamtalen. Rebecka kommer att vara med på en del av samtalen. Schemat finns här på bloggen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar