måndag 19 augusti 2013

Nytt läsår!


Jag kommer i morgon, tisdag, att dela ut ett häfte med papper till eleverna. Första sidan finns här under. Hör av er om häftet försvinner på vägen hem!
Första dagen slutar alla elever kl 13.00
Vi kommer att ha ett föräldramöte redan den 27/8. Inbjudan finns med i hemskicket.

 Hej och välkomna till ett nytt läsår och åk 5!
 
Som vanligt blir det en del papper så här i början. De som jag behöver ha tillbaks ifyllda är:
·         Elevuppgifter          -oavsett om det är samma som förra året.
·         Försäkran i samband med trafik  -den gäller också för ett år i taget.
·         Ordningsregler       -i ny förbättrad design.

Samtycke för publicering på bloggar och trycksaker, t ex skolkatalog, som ni lämnade in förra året gäller tills vidare. Resten av pappren är för information. Blanketter för ledighetsansökan och ansökan om specialkost, som också gäller tills vidare, finns hos mig.

Liksom förra året kommer jag att använda min klassblogg (arnesklassblogg.blogspot.se) för fortlöpande information. Veckans ord och eng-glosor kommer att publiceras på måndagar och ett veckobrev på torsdagar. Jag kommer även i år att anta att ni tar del av informationen där.

Vi kommer tills vidare att ha samma fasta läxdagar som förra året;
Må – On        veckans ord
Må – To        läsläxa eng
Må – Fr         glosläxa eng

Nytt i år är ämnet teknik som Dumitru har på tisdagar. Halva klassen kommer att ha teknik på höstterminen, den andra halvan på vårterminen.

Arne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar