torsdag 4 oktober 2012

Veckobrev v. 40

I dag har jag lämnat ut en valblankett inför utvecklingssamtalen. Det är viktigt att ni fyller i alla tider ni kan, annars blir det svårt att få ihop ett schema. Hör av er om ingen tid passar.Om ni inte vill att vi tar samtalet hemma hos er kan ni markera det på blanketten. Tillbaks till mig senast onsdag nästa vecka. Om ni är två vårdnadshavare som bor på olika ställen är det bra om ni kommer överens om en plats för samtalet. Om det inte är möjligt så kontakta mig så löser vi det.

Nästa vecka är det ingen ny eng-läxa. I stället är det lämpligt att hemma repetera de första sex kapitlen och glosläxorna eftersom vi kommer att ha ett mindre eng-prov på fredagen. Även sådant som vi tränat i övningsboken kommer att finnas med. Vad varje kapitel har haft för nytt språkligt innehåll framgår av innehållsförteckningen i början av textboken.

Ett informationsmaterial om "Klasshandboll" en helg i januari har kommit till mig. Om någon förälder är intresserad av att ansvara för denna fritidsaktivitet så meddela mig så skickar jag materialet med ert barn. Jag frågade i klassen och mer än hälften var intresserade av att vara med.

Onsdagen 24/10 år det skolråd i personalrummet kl 18.00. De föräldrar som är klassrepresentanter får en kallelse, andra intresserade är välkomna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar